Lekker in het bos wandelen en een podcast luisteren. Heerlijk, lekker ontspannen. Dan komen de ideeën naar boven. Oh ja leuk, hier wil ik, nog een keer, een blog over schrijven. Oh, dit kan ik gebruiken in mijn coachtraject, hier wil ik, nog een keer, een boek over lezen. Weet je wat, ik bestel het boek meteen, dan heb ik het vast in huis en kan ik het lezen wanneer ik daar tijd voor heb.
Het boek komt binnen, leuk! Je kan je nieuwsgierigheid niet bedwingen dus je begint meteen met lezen. Maar eigenlijk had je het vorige boek nog niet helemaal uit, want dat boek bracht je weer op ideeën die je gelijk bent gaan uitwerken.
Zo volg je online trainingen, download je verschillende e-books, en ga je naar meerdere netwerk bijeenkomsten. Als je ook maar een beetje op mij lijkt dan herken je dit patroon. Je overlaadt jezelf met informatie, je wilt alles opnemen wat er aan nieuwe informatie vrij komt wat past bij jouw werk.
Je wil op de hoogte blijven, maar je vindt het vooral ook leuk om er alles over te lezen. Je denkt dat je er geen last van hebt, omdat je het allemaal interessant vindt, maar het zorgt er ook voor dat je geen goede focus hebt. Focus op dat wat omzet genereert, een financieel plan. Heb je wel een financieel plan?
Als je meer omzet wil, dan mag de focus liggen op meer omzet. Een financieel plan laat zien hoe je die omzet kan bereiken. Een plan in 12 weken zorgt dat je focus kan houden en concrete stappen kan zetten.